Csokoládé fogyasztása a szív egészsége érdekében

Több fűszer, hosszabb élet: összegyűjtöttük a szívbarát étrend alapszabályait | mrpp.hu

Szívbetegségek kockázatát csökkentő ételek | Gokvi

A Mars által szponzorált tanulmányok 98 százaléka azzal zárt, hogy a kakaóban csokoládé fogyasztása a szív egészsége érdekében flavanolok szuperjók. De a gond az a Big Chocolate által pénzelt tanulmányokkal - és minden ilyen jellegű üzleti finanszírozású tanulmánnyal - hogy a cégek hajlamosak olyan kutatókat támogatni, akik hajlandók a tesztjeiket úgy alakítani, hogy azok kell-e inni a víz magas vérnyomását "elvárt" eredményt hozzák.

Ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy az eredmény hamis. Ez olyan, mintha egy kutató azt állítaná, hogy vannak helyek a bolygón, ahol sose esik, és ezt egy barlang mélyén vizsgálNÁ.

Az étcsokoládé egészségesen tartja a szívet

A Mars kiemeli, hogy a csokijukat mindig is nasiként reklámozzák, soha nem egészséges ételként. A flavanolkutatások állításuk szerint a csokitól függetlenek, inkább a CocoaVia nevű étrend-kiegészítőjüket támogatják vele, amit azzal reklámoznak, hogy serkenti a vérkeringést. Ezért Amerikában a reklámfelügyelet meg is intette őket, mert olyan egészségjavító tulajdonsággal reklámozzák a CocoaViát, ami nem bizonyított.

  • A csokoládé: hasznos vagy káros?
  • Az eddigi kutatások nem mutatták ki, hogy a nagyon alacsony koleszterinszint egészségtelen lenne.

Ettől függetlenül a csoki közmegítélését is javítják a flavanolról szóló jó hírek. A svájci Barry Callebaut, a Nestlé és a Hershey's is támogat kutatásokat, illetve kutatóintézeti pozíciókat is szponzorálnak. Az itt születő kutatási eredmények nagyjából a Mars-féle tanulmányokra rímelnek. Na de akkor jó nekünk a csoki, vagy nem?

Nem, legalábbis annyira biztosan nem, mint szeretnénk.

időjárás egészségre gyakorolt hatása orvosi portál hipertónia kezelése

A legtöbb kutatás a kakaó-flavanolok vérnyomásra gyakorolt pozitív hatásával foglalkozik. Néhány biztató eredmény alapján kimondható, hogy ezek a flavanolok elősegítik az erekben a nitrogén-monoxid szintézisét, ami segíti a véráramlást és csökkenti a vérnyomást. A Cochrane Library több kutatást is átnézett, és arra jutottak, hogy a kakaó-flavanoloknak egyelőre csak a rövid távú hatását sikerült bizonyítani, azt is leginkább egészséges felnőttekben, és éppen csak egy kicsit csökkentik a vérnyomást 2 mmHg.

Akkor mégis csak jó a csoki, nem?

Please wait while your request is being verified...

Nem feltétlenül. Ugyanis még senki nem tudta bizonyítani a konkrét összefüggést a kakaó és a szív- és érrendszer bajai között.

beatrice loving szív egészségügyi ügynökség normál vérnyomás 50 évesen

A kakaó ugyan rövidtávon javíthatja a véráramlást, de attól még nem biztos, hogy jó a szívroham megelőzésére. Lehet, hogy csak annyi az összefüggés, hogy akik rendszeresen esznek jó minőségű, magasabb kakaótartalmú csokoládét, azok gazdagabbak, a magasabb életszínvonalukból adódóan az étrendjük is változatosabb és jobb minőségű, esélyes, hogy többet mozognak, csokoládé fogyasztása a szív egészsége érdekében jobb helyen, különféle környezetszennyező hatásoknak kevésbé kitéve élnek.

Még több, hosszútávú vizsgálatra van szükség, hogy biztosat lehessen állítani.

A csokoládé: hasznos vagy káros?

Az is nehezíti a dolgot, hogy a kakaóbab feldolgozása során a flavanolok nagy része nem is kerül bele a végtermékbe bár néhány új generációs csokoládé elvileg már direkt úgy készül, hogy a gyártási folyamatban külön vigyáznak a flavanolok épségére. Ez azzal jár, hogy étcsokiból nagyjából napi grammot kéne megenni egy tábla átlagosan grammhogy megfelelő mennyiségű flavanolt vigyünk be. Ez önmagában nagyjából kalóriát jelent.

milyen típusú magas vérnyomás van a szív egészségügyi központ st Louis mo

Tehát maga a kakaó-flavanol tök jó lenne nekünk, ha nem szív egészségi hónap szórólapok forgatva vinnénk be a szervezetbe, ami viszont nagy mennyiségben már igencsak káros : hozzájárul az elhízási hullámhoz és a cukorbetegséghez, rontja a fogakat, és a szívnek se tesz jót.

Tehát ugyan sok ember fejébe egészségesként kúszott be az ét csoki, addig a valóságban inkább semleges, és nagyobb mennyiségben még inkább inkább káros.

népi gyógymód a magas vérnyomás ellen szülés után magas vérnyomás

Mert Azt persze ki kell emelni, hogy mértékkel fogyasztva természetesen nem rossz, egy kiegyensúlyozott étrendbe és életmódba simán belefér. A kulcsszó a mértékletesség. Ezenkívül van még egy komoly probléma a csokikutatásokkal: mivel rengeteg támogatást ebbe ölnek bele, sok, esetleg fontosabb kutatásra nem jut pénz. Ez hosszútávon hátrányosan érinti az emberiséget, mivel a csokiról eddig annyi derült ki, hogy talán van jó oldala ami leginkább a marketingjén segített, nem az embereken.

Több fűszer, hosszabb élet: összegyűjtöttük a szívbarát étrend alapszabályait

Ebből a rengeteg pénzből akár azt is vizsgálhatnánk, hogyan oldjuk meg az alultápláltság problémáját, gyógyítsuk a rákot, vagy a náthát. A média is ludas a mítosz elterjedésében Szeretünk a csokiról írni, mert az emberek szeretnek a csokiról olvasni.

Így terjedt el a csoki jótékony hatásairól szóló kutatások híre, amit a PR-osok gyakran felfújtak, az újságírók meg nem olvasták el a több száz oldalas tanulmányokat, csak a róluk szóló közleményt.

Édesség mesterei - Süteménydíszítés ll. 6 rész

Ez történt például a Columbia Egyetem egyik kutatásával, ami arra jutott, hogy a kakaó-flavanolok valamilyen szinten hathatnak a gyrus dentatusra, azaz az agy azon területére, aminek köze van az időskori memóriazavarhoz. Ez nem sziklaszilárd bizonyíték, de izgalmas felfedezés és jó kiindulópont további kutatások számára.

A szív- és érrendszeri betegségek kockázatát csökkentő nyersanyagok, élelmiszerek Halfogyasztás A halakban, különösen a mélytengeri halak zsírjában található többszörösen telítetlen - ómega-3 - zsírsavak előnyösen befolyásolják a szervezet gyulladásos folyamatait, ezáltal védő hatásúak számos betegség, többek között a koszorúsér-betegségek Zöldségek, gyümölcsök A zöldségek és a gyümölcsök rendszeres, napi szintű fogyasztása védő tényezőnek számít a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben. Epidemiológiai vizsgálatok szerint a megfelelő mennyiségű zöldség- gyümölcsfogyasztás csökkenti a koronária betegségek, a magas vérnyomás, a 2-es típusú cukorbetegség, valamint közvetve a túlsúly és az elhízás kockázatát. A zöldségek és gyümölcsök szív-ér rendszerre kifejtett pozitív hatásai a kálium- folsav- vitamin- élelmirost-tartalmuknak és egyéb biológiailag aktív hatóanyagaiknak szín- és illatanyagot adó fitokemikáliák tudhatók be.

Ez elterjedt a sajtóban, és a nagy lapok jól megírták, hogy együnk csokit memóriazavar ellen. Adam Brickman, a kutatás vezetője ennek nem örült, mivel a tanulmányban direkt figyeltek arra, hogy ne is említsék a csokoládét.

Hogy ezt a hatást tesztelje, egy német újságíró felállított egy kamu kutatást, amiben azt hozták ki eredménynek, hogy a csoki segít lefogyni.

Ezt teszi velünk a csokoládé hosszú távon

Az IntarchMed tudományos folyóirat ahol elvileg minden publikált cikket átnézettnek szakértőkkel beleegyezett, hogy kiadja a tanulmányt 24 órán belül euró ellenében. A sajtóközleményt egy harvardi biológus írta, és napokon belül több mint 20 országban hozták le újságok a sztorit Magyarországon például a Blikk írta meg.

magas vérnyomás kezelés hidzsámával tök magas vérnyomás esetén hasznos

Egy szó sem volt igaz belőle, de az emberek szerettek arról olvasni, hogy csokival le lehet fogyni. Tehát a csoki jó dolog, mert finom és jól érezzük magunkat tőle, de fogyasszuk felelősséggel.

A szívünk, a pénztárcánk és a derékbőségünk hálás lesz érte. És ne feledjük: ha valami túl szép, hogy igaz legyen, gyakran az is.

  1. Miért olyan egészséges a fekete csoki és mitől függ a csokoládé gyógyító hatása?
  2. Ezt teszi velünk a csokoládé hosszú távon [origo]
  3. Ezt teszi velünk a csokoládé hosszú távon

Hasonlóhozzászólások