Csokoládé javítja a memóriát és a szív egészségét

Az egészséges Csokoládé

Ananyeva magas vérnyomás a legjobb kezelési módszerek a magas vérnyomás blokádja

Tihanyi László Vannak ételek, amelyek optimalizálják az agyi funkciókat, és segítenek megelőzni különféle problémákat és betegségeket, amelyek ezt a létfontosságú szervünket érintik. Olajos halak Az olajos halak tele vannak omega-3 zsírsavakkal. Ezek az esszenciális zsírsavak rendkívül fontosak az agyműködés szabályozásához, plusz javítják a kommunikációt az agysejtek hozzáadott gyógyszerek magas vérnyomás ellen, ezzel pedig növelik az agy általános egészségét is.

Ami a hirdetésből kimaradt... Egy szerény otthont szerettek volna, de nagyon mellé ment.

Nagyon fontos, hogy kiegyensúlyozottan étkezzünk, sok tápanyagdús ételt fogyasszunk — így az agyunk is egészséges marad. Itt olvashatja a top 10 ételt, amely segít fellendíteni az agy egészségét és javítja a működését.

Chili g chilipaprika mg C-vitamint tartalmaz; ez több mint a guava vagy a narancs C-vitamintartalma.

Kezdőlap » Életmód tanácsok » Táplálkozás » Az étcsokoládé 6 csodálatos tulajdonsága Az étcsokoládé 6 csodálatos tulajdonsága A csokoládé hosszú idők óta a gyerekek és felnőttek kedvence egyaránt, kielégíti az édesség iránti vágyat vagy akár begyógyítja a megtört szíveket. A régi időkben a csokoládéra hangulatjavító afrodiziákumként és a gazdagság szimbólumaként tekintettek, amit csak a tehetős emberek engedhettek meg maguknak. Az istenek eledeleként tartották számon számtalan jótékony hatása miatt, emellett kezdett elterjedni a rossz híre is, mely szerint magas a zsírtartalma. Ma már rengetegféle csokoládé létezik. A cukor és tej tartalmú készítmények, amelyek a legfogyasztottabbak manapság, nem igazán fognak bármit is javítani az egészségünkön és a jókedvünkön.

Ez a vitamin nagy szerepet játszik az agy helyes működésében: az antioxidáns tulajdonságai megelőzik az agy oxidatív stressz okozta károsodását a szabadgyökök legyőzésével.

Paradicsom A paradicsomban rengeteg található a likopin nevű antioxidánsból. A likopin felveszi a harcot a szabadgyökökkel, így védi az agyat az oxidáció okozta sérülésektől.

Ez az agy általános egészségének is jót tesz, valamint védelmet nyújt memóriazavar és más olyan betegségek ellen, mint az Alzheimer-kór.

2. Magas az antioxidáns tartalma

Tökmag A tökmag sok cinket tartalmaz, ez az ásvány pedig javítja a memóriát. Amellett, hogy megfelelő energiával látja el az agyat, a cink az agy általános egészségéhez is hozzájárul.

Biztató hír a Pfizer emlékeztető oltásáról A csokoládé legfontosabb hatásai: antioxidáns, gyulladásgátló, gátolja a vérrögök kialakulását, fenntartja a véredények rugalmasságát, védi az idegsejteket, csökkenti az inzulinrezisztenciátnöveli az agyba történő véráramlást, pozitívan hat a testtömeget szabályozó génekre, gátolja a rák növekedését. Ezeken a mechanizmusokon keresztül, a kutatások szerint a csokoládé az egészséget szolgálja, segítve az agy és a szív-és érrendszeri betegségek kezelését és megelőzését. A csokoládé és az agy Kimutatták, hogy a csokoládé javít a depressziós és a szorongásos állapoton, elősegíti a nyugalom és elégedettség érzését. Úgy gondolják, hogy mind a flavanolok, mind a metil-xantinok szerepet játszanak a csokoládé hangulatvédelmi hatásaiban.

Napi egy marék tökmag, és az agyi károsodás távol marad! Brokkoli A C- és K-vitaminban, valamint kolinban gazdag brokkoli kétségkívül remek hatással van az agyra.

gyümölcslé magas vérnyomás kezelésére alacsony vernyomas magas pulzus

Míg a kolin egészségesen tartja a neurotranszmittereket és javítja a memóriát, a K-vitaminok mind a nyolc féle fellendíti a kognitív funkciókat, ezzel késleltetve az öregedéssel járó demenciát. Csonthéjas gyümölcsök Az omega-3 és omega-6 zsírsavakkal, folsavval, E- és B6-vitaminnal ellátott csonthéjasok — a dió, a mandula, a földi- és a bokormogyoró — jót tesznek az idegsejteknek és az őket tápláló glia sejteknek is.

Miért lehet jó naponta enni egy kis étcsokoládét az egészségére? Minden nap kis mennyiségű étcsokoládé fogyasztása javítja az egészséget és a hangulatot. Az étcsokoládé tartalmaz antioxidánsokat és jótékony tulajdonságokat a szív- és érrendszeri egészségünk és az agyunk számára, de nem minden csokoládé egyforma.

Az E-vitamin késlelteti az időskori memóriazavarokat, az esszenciális zsírsavak jelenléte javítja a vérkeringést, ezzel segítve az agy megfelelő működését is.

Kakaó A csokoládékat eredetileg csokoládé javítja a memóriát és a szív egészségét készítik, azonban manapság a kakaónak csak nyomaival találkozhatunk a tejcsokoládék összetevői között.

Az étcsoki viszont kitűnő kakaóforrás, a kakaó pedig sok flavonolt tartalmaz, amely egészségesen tartja az agyat.

hogyan lehet a legjobban enni magas vérnyomás esetén magas vérnyomás kezelése hepatitis C esetén

A kakaó agyra kifejtett hatásairól végzett kutatások azt mutatják, hogy ezek a sötét babok segíthetnek a kognitív funkciók romlásának és az időskori demenciának a megelőzésében. Áfonya Az áfonya tele van vitaminokkal és antioxidánsokkal.

Koronavírus adatok

Rendszeres fogyasztásával fellendíthetjük a memóriánkat és késleltethetjük az időskori memóriazavarokat. Tanulmányok kimutatták, hogy a gyümölcsben lévő antioxidánsok elpusztítják a szabadgyököket és csökkentik az agyra is kiható oxidatív stresszt. Lenmag A lenmag, mivel kiváló omega-3 zsírsav- pontosabban ALA vagy alfa-linolénsav forrás, segít az agynak termelni és megvédeni a neuronokat.

A lenmag AA-t és GLA-t arachidonsavat és gamma-linolénsavat is tartalmaz: ezek omega-6 zsírsavak, amelyek segítenek a neuronok fejlesztésében és szabályozzák az agyi működést. A lenmag rendszeres fogyasztásával napi teáskanállal hozzájárulhatunk az agy egészséges működéséhez.

Tojás A tojásban egy létfontosságú tápanyag, kolin található. A kolin jelentős mértékben hozzájárul az agy egészségéhez.

Miért egészséges?

A szervezetünk azonban kismennyiségben termeli, ezért szükségünk van kolintartalmú ételekre pl. A tojásban koleszterin is van, amely a neuronok egészségéhez szükséges. A tojásban található DHA egyfajta omega-3 zsírsav könnyebb kommunikációt biztosít a neuronok között.

magnézium-taurát szív egészsége megnövekedett testhőmérséklet és magas vérnyomás

Próbálja meg beépíteni ezeket az ételeket a mindennapi étrendjébe, és tapasztalja meg a változásokat az agy működésében!

Hasonlóhozzászólások