Szív és érrendszer egészsége

Egészséges étrenddel megelőzhetők a szív- és érrendszeri betegségek

magnézium adag magas vérnyomás esetén

Kövess Péter Hogyan tárolták az emberek az élelmiszereket, amikor még nem létezett hűtő? Egyre több embert diagnosztizálnak szív- és érrendszeri megbetegedéssel, pedig rengeteget tehetünk a betegség megelőzéséért, egészségünk megőrzéséért.

2A szív-érrendszer egészségének egyik kulcsa az erekben rejlik

Például ehetnénk egészségesebben. De vajon hogyan?

  • A szív egészsége
  • A szív- és érrendszeri megbetegedések világszerte a vezető halálokok között szerepelnek, hátterükben pedig gyakran az érelmeszesedés áll.
  • Az egészséges zsírok segítik a szív- és érrendszer működését
  • Így egyen, ha nem akar elmeszesedett ereket! - EgészségKalauz

Bár a szív- és érrendszeri megbetegedésekben szenvedők száma folyamatosan nő, az ezzel összefüggő halálesetek száma szerencsére csökkenni látszik, persze megnyugodni azért nem szabad. A Science Alert mérte fel a lehetőségeinket. Közös cél a megelőzés Szerencsére az egészségügyi ellátás fejlődésének köszönhetően egyre kevesebben halnak meg kardiovaszkuláris betegségek miatt, de ez egyúttal azt is jelenti, hogy egyre többen szív és érrendszer egészsége együtt a problémákkal, amelyek nemcsak hirtelen halálhoz vezethetnek, de jelentősen rontják az életminőséget is.

Keresés Hat lépés szívünk egészségéért Dohányzás, magas vérnyomás, magas vérzsír koleszterin szint, mozgásszegény élet, elhízás, cukorbetegség, mind olyan kockázati tényezők, melyek növelik a szív-koszorúérbetegség angina, szívinfarktus kialakulásának esélyét. A kockázati tényezők csökkentése érdekében a Magyar Nemzeti Szívalapítvány azt javasolja Önnek, hogy Ne dohányozzon!

Az Európai Unióban a szív- és keringési megbetegedésekkel kapcsolatos egészségügyi költségeket évi milliárd euróra becsülik, ez alapján pedig kijelenthetjük, hogy a kardiovaszkuláris betegségek kezelése a világ egyik legjelentősebb egészségügyi célja.

De mit tehetünk ellene?

arterias hipertonia

A megelőzés érdekében elengedhetetlen a minél egészségesebb táplálkozás, a rendszeres fizikai aktivitás, valamint a dohányzás kerülése. Mindhárom tényező több előnnyel jár, hiszen nemcsak a betegségek szív és érrendszer egészsége kockázatát csökkentik, de hozzájárulnak az életminőség javulásához is.

Sztancsik Ilona, a KardioKözpont kardiológusa, sportkardiológus, aneszteziológus, intenzív terapeuta szerint kézenfekvő, hogy vigyáznunk kell rá az ereink egészségére, és rendszeresen felül kell vizsgáltatnunk ezt az érzékeny rendszert. Lassítani kell az erek megkeményedését! Az idősödés nyilvánvalóan hat a szív- és érrendszerünkre is, amely egyre fogékonyabbá válik a megbetegedésekre, például a magasvérnyomás betegségre és az érszűkületre.

Shutterstock Diéta a szív egészségéért Ha valamilyen kardiovaszkuláris betegséggel diagnosztizálnak, valószínűleg az első dolog, amin változtatni fogsz, az étrended. Vannak diéták, amik egyfajta iránymutatást adnak az egészséges ételek világában.

Ilyen például a mediterrán étrendami amellett, hogy a kiegyensúlyozottságra törekszik, elősegíti a zöldségek és gyümölcsök, valamint az alacsony zsírtartalmú ételek fogyasztását.

Az 5 legfontosabb tanács

Jótékony hatását az es évek óta számos tanulmány igazolja. Emellett az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő vegán étrend is segíthet a betegségek kialakulásának csökkentésében.

Twitter Pinterest Ezernyi szempontot figyelembe lehet venni az étrend összeállításakor, a következőket mindenesetre érdemes megfontolni a szív és érrendszer érdekében! Az étrend átgondolása - különösen a koleszterinszint csökkentése terén - ijesztőnek tűnhet, de a legújabb kutatások szerint minden aspektusra, nem csak a koleszterinszintre összpontosítva, néhány egyszerű cserét megejtve sokkal egészségesebbé válhat az étkezés - ez pedig nagy változást hozhat a szív egészsége szempontjából. Az American Heart Association AHA folyóiratban közzétett es felmérésben a kutatók több, mint 50 tanulmányt elemeztek, köztük számos metaanalízist, és megállapították, hogy a szívbarát étrend egyik lételeme az alacsony koleszterinszint, ami azért fontos, mert a magas koleszterinszint képes növelni a szívroham és a stroke kockázatát. Olvasd el ezt is!

Annak eredményeképpen, hogy a vegán étrendet követők semmilyen állati eredetű ételt nem fogyasztanak — nem, tejet és tojást sem —, hosszú távon jobban járnak, hiszen alacsonyabb a koleszterinszintjük, mint azoknak, akik fogyasztanak húst.

De melyik a tuti módszer?

magas vérnyomás és viagra

Egy tanulmány nemrég összehasonlította a mediterrán és a növényi alapú étrend rövid távú hatásait. Az eredmények szerint mindkét választással jól járunk, bár más-más okok miatt.

A mediterrán diéta jelentősen javítja a vénák és artériák nitrogén-oxid-ellátását, ami elengedhetetlen az érrendszerünk egészségének megőrzéséhez. A szervezetünk nitrogén-oxid-ellátása az idő múlásával csökken, ami hozzájárul a kardiovaszkuláris megbetegedések kialakulásához, ezért tényleg nagyon jó hír, hogy a mediterrán diéta kedvezően hat a folyamatra.

Tanulmányok szerint a vegán étrend pedig nagyban hozzájárul a koleszterinszint csökkenéséhez, emellett azonban érdemes odafigyelni számos fontos mikrotápanyag — például a Bvitamin és a jód — mennyiségére is, hiszen ezek olyan vitaminok és ásványi anyagok, amelyekre a szervezetünknek csak kis mennyiségben van szüksége, azonban hiányuk komoly egészségügyi kockázatot jelenthet.

A szív egészsége

Összességében a tanulmányból úgy tűnik, hogy a szívbetegségek megelőzésének szempontjából valamivel jobban járunk, ha a mediterrán diéta mellett tesszük le a voksunkat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egyrészt érdemes minél több növényi eredetű ennivalót fogyasztanunk, így zöldségeket, gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonát és magvakat, másrészt érdemes vaj helyett olívaolajat és só helyett több zöld fűszert fogyasztanunk.

  • A szív egészségének hét titka - EgészségKalauz
  • Egészséges étrenddel megelőzhetők a szív- és érrendszeri betegségek Szerző: MTI Vajon megelőzhetők-e a legtöbb halálos áldozatot szedő szív- és érrendszeri betegségek megfelelő étrenddel, vagy a a biztos eredményhez gyógyszerek is szükségesek?
  • Szív- és érrendszeri betegségek – Mit együnk, hogy védve legyünk?
  • 2A szív-érrendszer egészségének egyik kulcsa az erekben rejlik

A vörös hús, így a sertés és a marha jobb, ha csak havonta néhány alkalommal kerül az asztalra, míg a hal és a szárnyas simán jöhet hetente kétszer.

Ja, és persze az alkoholfogyasztást is jó, ha mérsékeljük, hetente maximum néhány pohár vörös bort engedjünk meg magunknak.

  1. Így kellene étkezni az egészséges szív és érrendszer érdekében
  2. Egészséges étrenddel megelőzhetők a szív- és érrendszeri betegségek
  3. Egészséges étrend a szív egészségéért Egészséges étrend a szív egészségéért Kép nagyítása A felmérések azt mutatják, hogy Magyarországon a halálozási statisztikákat legfőképp a szív-és érrendszeri megbetegedések vezetik.
  4. Country 2 Az 5 legfontosabb tanács Szívünk egészségének fenntartása érdekében bizony nap mint nap cselekednünk kell.

A kutatások eredményei szerint egyébként a legfontosabb szempont ismét a kiegyensúlyozottság, és az tűnik a legjobb megoldásnak, ha az éppen népszerű trendek helyett a szervezetünk igényei alapján étkezünk.

Fontos, hogy — bármelyik étrend mellett is tesszük le a voksunkat — megfelelően tájékozódjunk az egészségügyi hatásairól, és nézzünk utána, hogy milyen egészségesebb alternatívákra cserélhetjük a hűtőszekrényünk tartalmát.

Forever termékismertető - 5. rész, Szív- és érrendszer egészsége

Oszd meg másokkal is!

Hasonlóhozzászólások